Tidsfördriv helt enkelt

Vart är min mamma? Jo på jobbet och hon har med sig mitt USB med alla mina grejer på,, borde hon inte komma hem snart? Får fördriva tiden med att blogga.

Varför är jag så otroligt lat? Jag gör allt enligt mitt eget schema, jag är så självisk.... 
Idag har jag varit i skolan hela dagen, men inte på en enda lektion. Fast jag försökte i alla fall. Kom till körskolan,, men hade  tydligen inte alls bokat någon lektion. Det varingen psykofyllo och sedan gick jag och spelade flöjt...efter det gick jag till biblioteket och kollade in grupprummet där jag ska vara i morgon och prata om min barnbok...vad jag nu ska säga.  Sedan försökte jag hitta min spanska klass men den var försvunnen. 
Hos tandläkaren fick jag lära mig hur man borstar tänderna, att det är farligt att dricka dricka och att jag har hål och måste gå dit och borra nästa vecka. Så fick jag en ny tandborste. Martin mår inte bra, så han la sig på soffan. Jag har suttt vid datorn och slösat bort tiden med att tänka på allt jag borde göra. Har kollat på Dr. House, käkat och duschat. 
Sista tiden har jag varit super inspirerad att måla, rita  och greja. Jag har en massa idéer. men jag hinner inte! Har varit hel stressad och haft panik dygnet runt. Skrev till och med en paniklåt som jag sjöng till gitarren.. den gick jätte fort, snabbare och snabbare och texten var mest "What am I to do?, eller What am I to say?...." Jag spelade tills jag inte kunde hänga med mig själv och det lät för jävligt. Tur att ingen hörde. 
Måste seriöst försöka lugna mig. Vad är jag så orolig/stressad för? Är det verkligen så vikiga grejer? Vad händer om jag struntar i dem?   ( parantes till mig själv : Maja strunta inte i allt som du alltid gör!    Men ta det inte allt för seriöst heller  Allt är en balansgång... ) Orka.

Thriving Ivory:
"Pull yourself together
Before you set yourself apart
Make every door you walk through
A living work of art"

Hm... Måste helt enkelt ta tag i allt. 

Och på tal om ingenting: Detta här med blogg är ju faktiskt ganska okej. Det roligaste är ju att försöka byta färg och hålla på med headers och skit ändå tills det fungerar. Ska lära mig lite mer om html.koder när jag  har tid och känner för det. 

Klockan är nästan halv 12 och mamma är inte hemma än, suck... får väl gå och lägga mig ändå.

Godnatt rimm :  Kära lilla Mezzy, vart är min kisse Dezzy? Jag borde sova nu, men säg mig var är du? Om du inte ligger på din zebra hur ska jag då kunna leva? Vart är Dezzy? Vart är Puzz? Vart är mamma och vart är jag påväg? Det är natt och jag är inte i närheten av min katt. Det är ju tråkigt för mig, vilken himla jobbig tjej. Tänker säker den som detta läser. När jag lyfter Dezz i svansen hon fräser. Herregud jag måste sluta skriva,,, kanske annars katten mig riva. Så godnatt kära Mezzy...nu ska jag dränka Dezzy. 

Okej, förlåt för den så kallade dikten. Vet inte varför jag inte kan sluta skriva... 

Mezzy, Mezzy, mezzy. Denna blogg lever i alla fall upp till sitt namn!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0