Im in the Middle east making kebab for the people of Baram

Hejsan Hoppsan Karlsson,
.
Jo nu har Hanna gatt och lagt sig och jag sitter i farfars arvda flistroja i datarummet som behandigt nog ligger mittemot varat rum. Klockan ar val typ 9 ellr natt, men  det kanns som mitt i natten. Kanske ar det for att vi gar upp sa jaklans tidigt. 
Jag har jobbat i koket idag igen. Det ar ratt sa jobbigt, men kul. Det ar mer variation an i fabriken kan man lugnt saga, plus att man liksom kan prata med de andra personerna i koket. Pa natt satt sa har kocken plockat ut mig igar och idag och latit mig sta precis bredvid honom hela tiden. Sa jag borjade dagen med att mala kott. Och da sa jag "Oh I've done this before" liskom lite tyst for mig sjalv, och tankte pa den dar kvallen nar mamma tagit hem en halv ko och lagt pa koksbordet och tvingade oss barn att mala ner den till kottfarsas i den dar as gamla handrivna kottkvaren vi fatt arva av nagon... men kokcken horde mig och sa typ "Oh great, so then your not so picky" och menade att det var bra att jag inte var radd for att ta i allt kott. Suck, JO!  Men bara att suck it up liksom, och efter ett tag var det ganska kul. Speciellt nar man la i vitlokar och det lat PANG PANG i hela maskinen da de maldes ner (ja, man maste ju tycka att natt ar roligt liksom annars blir det astrakigt) Nar jag sprang runt dar i koket och sag allt kaos och alla kockar som tsjong hogt pa hibreiska, transport personer som kom och lastade ur lador med mat och volontarer som hackade gronsaker sa kom jag liskom pa vilken knapp situation jag var i och tankte  " Jag ar pa ett himla berg i mellanostern och lagar kebab at 500 israeler" Hur hamnade jag liskom dar helt plotsligt?
.
Okej det var egentligen inte riktigt allt jag ville beratta. Men nu kan jag inte halla ogonen oppna langre. Dessutom maste jag ju ha natt att skriva om i nasta inlagg (=
.
GODNATT/ Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0