Waiting for bus no.2

Som sagt,  har sitter jag och vantar pa bussen....ja.
.
Och btw,, om man glömmer att hoppa av bussen så hamnar man så småningom här:
I Knocknaheeny....
.
Jag sitter (eller ligger i sängen med notebook på magen) och chattar med lillasyster. Livet har lugnat ner sig en aning nu och jag har inget att göra. Varför händer allt på samma gång, alltid?
Kanske för att man ska uppskatta när allt bara rullar på.
.
Jag fick ett ganska intressant mail häromdagen. Från Augusti 2009 mig. (skickad via denna hemsida) När jag skrev var jag lite orolig för framtiden och undrade vad jag egentligen höll på med nu. Så jag gick in där igen och svarade till mig själv typ såhär;
.
Tja Maja,
Dont worry. Jag har fortfarande ingen aning om vad jag gör. Men du vet, det verkar gå okej i alla fall. Jag flyttade i alla fall till Cork i Januari. Och just nu ser min plan ut såhär.
1. Jobba September ut
2. Flytta till Sverige i tva veckor
3. Joina en kibbutz i Israel
4. Börja plugga i Uppsala.
Sedan skickade jag iväg mailet till framtiden.
.
De säger att man ska leva i nuet. Men jag vet inte. Tycker det är roligt att tänka både bakåt och framåt. På allt som hänt, saker som kan komma att hända och sånt som aldrig någonsin kommer hända. Man kan leva om ögonblick som hände för 10 år sedan lika bra som de som hände igår. Ganska knäppt.
Okej, Maja shut up.
.
Paper tigers- The Caesars
"Like paper tigers roaming in the streets they stare right through me when we meet"
OKi, See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0