Hugger i sten

Hejsan blogg, hur mår du?
Jag har inte skrivit på ett bra tag.. och jag har faktiskt inget vettigt att skriva nu heller. Har inget jag direkt känner för att berätta.
Men... tja, jag skriver väl på lite och ser vad som händer....
Jag tog studenten för en månad och 4 dagar sedan. Helgen efter det så var jag helt ledig. Bea var här ifrån Vallentuna,, och vi bara hängde runt i huset och gjorde typ ingenting,, tog det lugnt helt enkelt.  Men, efter den helgen så har jag inte haft en enda ledig dag! Jag har jobbat precis hela tiden, faktiskt helt sjukt.
Eftersom att jobbet helt klart är mitt liv så kan jag ju skriva lite om det.
Råbäckshamn ligger på Kinnekulle, nere vid vattnet (ja..eftersom att det är en hamn) och där finns ett gammalt makaniskt stenhuggeri ifrån 1888. Min idée var helt enkelt att guida turister där, och starta en glasskisok. Så jag fick då starta eget företag, och fick 4 ungdomar som hjälper mig..plus en praktiskant. Så nu har vi öppet varje dag 11-18. Jag är där jämt.
Idag visade jag runt 19 gånger och OMG vad jag känner att jag bara säger samma sak om å om å om å om igen. Men jag är i alla fall otroligt bra på det nu ( =    Dessutom är det rätt kul att se vilka som kommer på besök. Alla verkar så chokade när jag börjar prata. Det känns lite som om folk inte riktigt tror att jag kommer att klara en guidning så särskillt bra, de dömmer mig lite på en gång och tror kanske inte att en sån som jag kan vara geologi expert.  Men sen brukar de flesta vara nöjda.
Nu har jag lärt mig massor och börjar bli lite överdrivet intreserad av sten.  ( Fast det e faktiskt rätt kul )
Det kommer ganska mycket folk.. i alla fallsom  idag när det är sol. Fast annars  har det  ju spöregnat i fem dygn... så då har vi mest suttit och spelat kort, lyssnat på radio och målat.
Jag satt och målade av mina småkusinerr.. och hängde upp dem i kisoken

Okej, jag har faktiskt en jätte bra ursäkt till varför jag aldrig bloggar ( inte för att jag behöver nån ursäkt..men ändå)
Jag har varit på torpet, helt isolerad. Utan dator och delvis utan mobil! Hur överlevde man innan dessa apparater fanns?
Thank god att jag lever på 2000 talet.. jag gillar denna tiden. Och tack också för att jag bor iSverige och har det så här överdriver bra och bekvämt.
Jag säljer klingsglass. Godast är Pop 74. Tycker jag....
Hmm.... jag har inget annat än jobb att skriva om. Sorry.
Det är skönt med sommar! Allt är liksom lite mer slappt och lugnt. Har det rätt så bra.
åH, NU HAR DET BÖRJAT ÅSKA IGEN SÅ DET ÄR LA BÄST ATT JAG STÄNGER NER DATORN....

Jag gillar åska. Mysigt värre
MVH / maja

Kommentarer
Postat av: naomi

fint foto

2009-09-07 @ 14:52:55
URL: http://modistiskt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0