Things in my head

¡Hola bloggen!
.
Har jag sagt att jag börjat plugga spanska? Går i en super svår grupp där de andra två deltagarna nästan pratar flytande... därför hinner jag inte alls komma på något att säga och sitter mest tyst och försöker förstå mig på vad de andra i rummet pratar om.  Tror att jag har hamnat i en lite överdrivet svår nivå, men, men... det är ända ganska kul och intressant och något måste jag ju lära mig.
.
Anyway kursen är i Skövde och därför måste jag åka buss. Förut hade jag fritidskort (vilket är lite sådär eftersom att det bara funkar efter kl.4) Men nu har det gått ut och Västtraffik har som bekant bytt betlaningssystem.
Det kostar 95  kr att åka mellan Lidköping och Skövde, (190 t.o.r.) Vem har råd med det? Sedan såklart kan man skaffa ett rabbat kort för 100 kr, men då får man inte glömma att checka in och  ut mellan stationerna. Glömmer man det så försvinner alla pengar.... Fast fortfarande så kostar det då 130kr t.o.r. till Skövde....
Så, jag tycker att kanske någon kunde hjälpa västtraffik med att organisera sig lite och sänka priserna. Kanske de kan få lite bidrag till det? För hur ska jag ha råd att åka kollektivt?(vilket man såklart vill så att vi inte sabbar vår planet för mycket) Fast tyvärr så är det både mycket enklare och billigare att ta bilen....
.
Sorry att jag klagar, men jag kände att jag ville få det sagt.
Det är i alla fall roligt att ha en anledning att åka till Skövde (=
.
De har byggt en stor ramp på  torget, dragit dit en massa snö, byggt en scen och dratt igång med kosert/ snowboardds åkning. Jag och bror gick förbi där för en stund sedan. Lite roligt (= Det är nog pingskyrkan som gjort det tror jag så de spelade jesus-låtar med "My god is an awesome god he raised from heaven above.." på högsta volym.
.
Satt dessutom och tittade på en dokumentär på TV 400, Att dö i Jerusalem. En palestinsk flicka gick in i ett köpcenter och sprängde sig själv och andra. Man fick följa mamman till en annan flicka som dog. Sedan möttes de båda flickornas mödrarna och diskuterade... Jag vet inte, jag har inget direkt smart att säga, de kom inte så långt i sin diskussion  men de talade i alla fall. Jag tänkte på hur Jerusalem är den heliga staden för både judar, muslimer och kristna. Också tänkte jag att om det nu finns en gud så har han säkert tänkt ut det så... bara för att vi ska försöka klara av att komma överens. Alla tycker olika, men vi måste ju kunna leva ihop i alla fall.
Filosofisk jag är, jag vet....
.
Ska sluta skriva nu. Detta är det längsta inlägg på länge.
HA DET BRA! 
/ Maja

Kommentarer
Postat av: Hana

SV: Vad kul att du gillade min inledning till mitt tal :) Ja precis jag tror inte på den "goda" ensamheten, utan ensamheten är en saknad!



Lycka till med spanskan frässten, du kommer nog snart in i det! Jag har läst spanska i 6 år och tyckte det var jätteroligt :)



ha en bra kväll!



Ha en bra kväll!

/



2009-10-31 @ 19:34:50
URL: http://hanaa.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Haha jag tycker bilden berättade ganska bra hur jag kände mig igår! :P Jasså?

2009-11-02 @ 07:16:38
URL: http://camillaloov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0