MIN SLÄKT ÄR FULL AV HJÄLTAR

Jag vet, jag har inte skrivit på ett tag. Det är för att jag åkt hit:
Där i Värmland, i Nyckelby, på gården i mitten, bor min mormor Maj. Hon är 80 år och har bott där i hela sitt liv. Innan det så bodde hennes föräldrar där, och innan dem deras föräldrar.
Jag brukar sova i en hösoffa i finrummet på nedervåningen. Därinne kan man inte riktigt röra sig för det är så mycket fina grejer, kristallkrona, fotografier och porslin. När mormor börjar springa runt i köket, precis ovanför, på morgonen så skakar allt i rummet.
Jag hittade några resmagasin ifrån slutet på 1800-talet i en låda. Det är inte så att mormor sparat dem för att de är gamla, utan de ligger bara liksom kvar. Rätt kul att läsa om en kille som då reste till Sydamrika och träffat indianer. Då kunde man inte bara resa som man ville. Tur att jag lever nu.
Min mormor är väldigt pigg. Vi klättrade upp för några berg två dagar i rad.
Japp, det var mormor det.
Imorgon ha rjag möte med stenhuggeriföreningen. Borde nog förbereda det nu.

Kommentarer
Postat av: kusse

Nu är de gömda bakom stjärnorna va?

2009-09-14 @ 21:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0