Twenty+one.

Shalom,
.
Hanna skriver jatte langt och bra pa sin blogg typ varje dag. Det far mig att kanna mig som en dalig bloggare. Hon far dessutom med typ allt som hander har pa Baram, typ om jobb, mat, pub, manniskor och till och med en massa vardags observationer som att ett par sydafrikaner drack 3 liter mjolk och spydde i tradgarden. Och jag ar ju nastan alltid med Hanna , sa las hennes blogg  om ni tycker att jag inte rapporterat tillrackligt bra.
.
Idag fyller jag i alla fall 21!  Sa jag kanner mig ganska stor. Detta aret ar jag pa kibbutz Baram. Forra aret var jag i Lidkoping, och fick flygbilljetter till Mississippi. How interesting. Mormor skickade forresten grattis kort till mig har i Israel, det kom fram idag pa lunchen (=
Men vad har egentligen hant sedan vi kom hit i forra veckan?
Hm...
Runt middags tiden pa fredag sa stanger hela Israel ner for att fira Sabbath. Sa  efter att ha stadat appel fabriken spenderade Hanna och jag fredag och lordag med att typ "hanga" pa kibbutzen. Eller forresten, pa fredagen var det ju pub night och pa lordagen var ute och forsokte lara oss att hitta i kibbutzen. Vi gick drygt ett varv langs staketet och sag apple odlingar, fabriker, en massa hus, zooet och museet. Israeliska veckan borjade igen pa sondagen, sa da jobbade vi i appel fabriken. Dock sa var dar inga applen sa vi fick packa paron istallet. Hanna och jag blev dessutom ansvariga for att sortera en massa paron och spara de allra storsta och finaste klass A paronen. Aven idag fick jag sortera paron, trotts att de andra volontarerna fick sortera applen. Sedan kom chefen for fabriken (som tidigare skallt ut oss for att vi bara nastan var i tid) och sa att Liora (Som ar ledare over volontarerna ville traffa mig i sitt office och att '' it's not necessarily bad news'' vilket inte kanndes jatte bra. Men det visade sig att hon bara ville att jag skulle jobba i koket imorgon. Sure thing, sa det ska jag gora imorgon bitti.
Och det ar nog typ det mesta jag hade att srkiva....kan ju tillagga att jag tror att det gar att trivas ratt bra har.
.
Och jag vill ha en bild fran Israel, men har ju tyvarr inte tagot nagra annu. Forrutom denna da. Ut genom varat fonster, fint?
.
Hoppas allt ar bra,
Pucc och Hej / Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0